Beren gezellig loopweekend!

Het weekend van 3 t/m 6 november was ik met Anita Nederland mee naar de Berenloop op Terschelling.  Het is alweer een week geleden, wat gaat de tijd toch snel. Ik keek hier ontzettend naar uit maar vond het direct ook super spannend! Omdat mijn handbagagekoffertje te klein was ging ik op pad met mijn mega grote sporttas.

20171102_161901

Op vrijdagochtend al vroeg vertrokken met de trein richting Harlingen, omdat ik zeker wilde zijn dat ik op tijd zou zijn voor de boot zat ik 2 uur van te voren al rustig in het restaurant te genieten van alle voorpret. Daar kwam Esther, Deborah en Saskia me uiteindelijk vergezellen we hadden met z’n 4en de boot. Rustig even wat gedronken en daar gingen we. Snel een plekje gevonden om vervolgens in 45 min op Terschelling te zijn. Daar aangekomen snel even een foto gemaakt natuurlijk en daar stond ook Andrea ons op te wachten. Samen liepen we naar de lingeriewinkel Lijftijd. Wat een mooie collectie van de Anita sportbh’s hebben ze daar in de winkel hangen!  Het was moeilijk om niet wat te kopen. Daar waren ook Marjon en Clemens (marketingmanager uit Duitsland). Toen de groep uiteindelijk zo goed al compleet was zijn we even wat gaan drinken in het mooie West Terschelling. Een prachtig leuk plaatsje. Later toen we helemaal compleet waren hebben we heerlijk nog wat gegeten met zijn allen om vervolgens richting Hoorn te gaan. De plek waar we dit weekend zouden verblijven. De indeling van de 2 mooie huisjes was snel gemaakt. Maar in het eerste huisje stond een prachtig tasje op ons te wachten met onze eigen foto! Een mooi shirt met een heerlijk jasje! Konden we prima gebruiken dit weekend!
Eenmaal terug in ons huisje hebben we nog even wat gedronken om vervolgens lekker naar bed te gaan. De volgende dag stond voor mij en Esther namelijk de kleine berenloop van 10 km al op de planning.

Saturday.. Kleine bee(r)tjes geven veel plezier!

Het ontbijt was bij ons in huis, omdat we pas om 10 uur met de bus naar west Terschelling zouden gaan hebben we rustig met zijn allen kunnen ontbijten. Dit zorgde natuurlijk direct voor de nodige gezelligheid. Het was een heerlijke vrije zaterdag voor iedereen. Sommige hadden voor het ontbijt al gelopen. Ik zelf zat startklaar voor de 10 km die ik samen met Esther zou doen. Deborah, Saskia en Manon gingen met ons mee om ons aan te moedigen echt super leuk. Omdat we de laatst mogelijke bus hadden genomen was het direct tijd om het startvak in te lopen, jasje uit in de tas en gaan! Na een leuke vrolijke start gingen we door het bos, heuvel op heuvel af, de duinen door richting het strand maar er niet overheen om weer terug te gaan. We spotte de fotograaf op tijd wat een leuke foto opgeleverd heeft om vervolgens met nog wat heuveltjes op uiteindelijk de laatste kilometer weer naar beneden te gaan. Onderweg nog een paar mooie foto’s gemaakt, gelachen en vooral lekker relaxed gelopen met z’n 2en. Vlak voor de finish besloten we aan te zetten, zagen we onze teammaatjes die ons aan moedigden en gingen we synchroon de finish over. Na de finish werden we door de dames opgevangen en gingen we snel terug naar het huisje voor de lunch. De medaille was echt super leuk! Een Kleine medaille voor de Kleine berenloop! Eenmaal in de bus hebben we nog even hartelijk kunnen lachen over de verschillende foto’s die waren gemaakt!

Bij de lunch snel bij gekletst met elkaar en de plannen voor de middag gedeeld. Sommige gingen op zoek naar lekkere koffie, anderen het eiland verkennen per huifkar en wij gingen met z’n 3en een fiets huren om een beetje van het eiland te kunnen zien.  Het was namelijk best mooie weer, de zon scheen af en toe en het was droog. Veel beter dan de voorspellingen voor het weekend gegeven hadden. Eenmaal bij de fietsverhuur kregen we het idee van het huren van een tandem. Ik en Manon gingen het uit proberen en ik mocht sturen. Super spannend maar ook direct erg lachwekkend. We kregen nog een goede tip hoe we konden fietsen en daar gingen we samen met Esther op pad. We kwamen prachtige plekjes tegen, maakte mooie foto’s en hebben genoten. Vooral van de kop warme koffie die we namen, want ik was ijskoud. Ik had lekker met mijn voeten door het water gelopen en liep dus op natte schoenen rond. De tijd vloog voorbij want toen we kop koffie nummer 2 wilden bestellen zagen we de tijd en besloten we terug te gaan. Kleine wisseling op de fietsen en dit keer zat ik achterop de tandem. Dezelfde route weer terug genomen en de fietsen ingeleverd. Snel terug naar het huisje voor onze Pasta Party wat we met z’n allen zouden doen. Het was weer een gezellige avond die afgerond werd met een Quiz over elkaar. Manon had een vragenlijst verwerkt in een quiz programma waarin hilarische dingen voorbij kwamen zoals onze grootste blunder, het zorgde voor veel gelach en een super leuke gezellige avond.

Happy Sunday Runday

Zondag de dag van de berenloop, voor mij was het de halve marathon, voor 2 anderen in ons team was het de hele marathon! Al vroeg was het weer opstaan om weer om 10 uur met de bus te gaan. We gingen namelijk eerst met zijn allen op de foto! We hadden echter tijd dus we konden nog even bij de races van de kinderen kijken. Vervolgens zelf ook nog even rode loper foto’s kunnen maken. Om 12uur zouden we starten. Dankzij Marleen stonden we daar warm aan de start.

Echter toen we het startvak in wilden gaan, was het al Super vol! Wijze les voor de volgende keer of met een wedstrijdlicentie lopen of toch eerder het startvak inlopen. Gelukkig konden we na de start er prima bij en konden we met een mooi groepje op weg gaan! Het doel zou zijn een sub2 uur maar genieten zou voorop staan! Nou dat hebben we zeker gedaan. We gingen al zingend, lachend, kletsend, door de 21 km. Op sommige punten hebben we zelfs in de polonaise gelopen. Wat we wel 21 km lang hebben gehad is plezier en we hebben elkaar gesteund. Manon had de eer als camera vrouw, en liep met een selfiestick al lachend foto’s en filmpjes te maken.  Esther was onze spring kampioen, Andrea zette de laatste kilometers elke keer het aftellied weer in en Ik was windvanger op het strand Het Publiek hielp ons lekker op weg en moedigde goed aan.  Lopers waren enthousiast over onze slogan en spraken bemoedigende woorden.

‘Move your body not your boobs’

Samen gestart en samen hand in hand over de finish! Genoten 21 km lang en hopelijk kan ik tegen de Berenloop zeggen. Tot volgend jaar! Maar dan wel met #TeamAnita !
Toen wij eenmaal gefinisht waren hoorden we al het leuke nieuws. Nydia en Dinie hadden een PR gelopen. Clemens was super tevreden over zijn tijd, Saskia en Deborah hadden het Super leuk gehad onderweg en ook Deborah had een PR gelopen.

Nieuwsgierig dat we waren vroegen we ons natuurlijk wel af hoe het de marathonlopers zou gaan. Jacolien had een streeftijd wat nog wel eens voor het podium kon zorgen. Miny kan ook super goed lopen. Toen de eerste dame om de hoek kwam en we zagen dat het Jacolien was hebben we haar letterlijk over de finish heen geschreeuwd, niet dat dat nodig was ze had vleugels en ging als eerste dame de finish van de marathon over! Super goed natuurlijk! Ook Miny was over de rode loper gevlogen wat een Top tijd 2e recreant vrouw in haar leeftijdscategorie en ook een PR! Super gelopen dus allemaal! Ook de dames die al van het eiland kwamen. Cora was zelfs als 2e vrouw van Terschelling geëindigd! Een zeer positieve loop met prachtige herinneringen.  Dit hebben we natuurlijk die avond ook gevierd. Je bent niet op Terschelling geweest als je niet bij Hessel bent geweest. Dus toen we na het eten afscheid hadden genomen van een gedeelte van ons team bleven we met een paar dames over die besloten de beentjes nog even van de vloer de cooling down in de avond verderop te doen. We liepen naar Hessel en hebben de avond tot in de late uurtjes gezellig afgesloten!

De volgende ochtend was het al weer vroeg op wat voor kleine oogjes zorgde. Op de boot terug ontdekten we een prachtige regenboog, wat op een gegeven moment een dubbele regenboog werd en zelfs een zeehond liet zijn kop nog even boven water zien. Een prachtig eind van een prachtig weekend!

Ik zeg Berenloop en #Teamanita.. ik zeg ja tegen volgend jaar!

Ook via deze weg wil ik Marleen van lijftijd Terschelling, Clemens, Marjon en Andrea van Anita super bedanken! Het was een Top weekend waar ik met een grote glimlach op terugkijk!